Woonontwikkeling

Woonontwikkeling betekent plannen maken die zowel technisch als sociaal aansluiten op wat bewoners nodig hebben. Door bewoners mee te nemen en enthousiast te maken, zorgen we voor voldoende draagvlak en instemming.

Totaalonderhoud

Of het nu gaat om schilderwerk, timmerwerk, dak of installaties, we regelen het onderhoud van A tot Z. We zorgen ervoor dat alles er piekfijn uitziet én goed onderhouden blijft, zodat iedereen zich thuis voelt en het vastgoed zijn waarde behoudt. Met een helder plan, duidelijke communicatie en een flinke dosis vakmanschap zorgen we dat alles klopt.

Renovatie & restauratie

Van monumenten tot moderne panden: bij renovatie en restauratie maken we gebouwen weer up-to-date, met respect voor het verleden en oog voor de toekomst. We zorgen voor minimale overlast, regelen communicatie en logistiek. We leveren een gebouw dat voldoet aan de eisen van vandaag. Daarnaast kunnen we, indien gewenst, een onderhoudsplan opstellen voor de komende jaren.

Verduurzaming

We maken vastgoed klaar voor de toekomst. Denk aan isolatie, zonnepanelen en slimme technieken die bijdragen aan lagere energiekosten en een kleinere ecologische voetafdruk. We kijken naar wat de woning nodig heeft, stemmen af met iedereen en komen met een plan dat écht werkt. Van advies tot uitvoering en onderhoud: wij regelen het.

Herbestemming

Een oude school die een wooncomplex wordt of een fabriek die een gezamenlijke ontmoetingsplek wordt: wij zien mogelijkheden waar anderen beperkingen zien. Met innovatie ideeën, unieke concepten en een doordacht plan, maken we gebouwen opnieuw waardevol voor de wijk en haar bewoners.

"HET BEDRIJF IS GESTART ALS EEN SCHILDERSBEDRIJF. NU RUIM 80 JAAR LATER DENKEN WE MEE IN BESTENDIGE ONDERHOUDSPLANNEN. MOOI WAT DE TIJD KAN DOEN!"

Bas - Planvoorbereider

Zo verloopt het IDEALE proces bij ons

STAP 1

Luisteren naar wat telt

We beginnen altijd met luisteren. We leren de klant en de wereld van de bewoners en gebruikers kennen. Wat beweegt hen? Wat vinden ze belangrijk? Door goed te luisteren begrijpen we niet alleen de klantwensen, maar ook de bredere context van de wijken en buurten waar we werken. Zo zorgen we dat we de juiste keuzes maken en iedereen zich gehoord voelt.

STAP 2

Het beste plan samenstellen

We analyseren wat er nodig is en stellen het beste plan op. We zorgen ervoor dat het plan aansluit bij de langetermijndoelen en sociale, duurzame eisen van het project. Ons klantteam werkt samen om de juiste strategie vast te leggen, met oog voor zowel de korte als lange termijn. En… zij denken vaak net even het stapje verder.

STAP 3

Duurzame en toekomstbestendige plannen ontwikkelen

We verbeteren het plan en er is ruimte voor de keuzes van bewoners. We houden rekening met de total cost of ownership (TCO) van het vastgoed. Dit betekent dat we niet alleen naar de initiële kosten kijken, maar naar de kosten gedurende de gehele gebruiksperiode. En we letten op de gevraagde prestaties en gebruikerskwaliteit. Zo houden we energie-efficiëntie, onderhoudsbehoeften en toekomstige renovaties in het oog. Samen met onze partners bieden we slimme, duurzame oplossingen die zowel nu als in de toekomst waarde creëren.

STAP 4

Draagvlak creëren

Bij verduurzaming en renovatie gaan we wederom in gesprek met de bewoners. We maken hen onderdeel van het proces, zodat hun wensen en belangen meegenomen worden in de plannen. We zorgen voor duidelijke communicatie over wat er gaat veranderen, wat de impact is en hoe zij betrokken worden. Zo creëren we draagvlak en zorgen we ervoor dat iedereen zich gehoord voelt in de uitvoering. Omdat het moet én omdat we het heel leuk vinden.

STAP 5

Van plan naar realisatie

We zetten het plan om in actie. Gedurende de uitvoering houden we nauw contact met bewoners, gebruikers en opdrachtgevers. We reageren snel op veranderingen en zorgen dat de werkzaamheden soepel verlopen. Fouten zullen gemaakt worden, maar we lossen ze altijd op. Onze partners zijn nauw betrokken en werken met ons samen om het project op tijd en binnen budget af te ronden, met oog voor de details die het verschil maken.

STAP 6

Zorg na oplevering

Oplevering betekent bij ons pas echt dat het project goed is afgerond. Na interne kwaliteitscontroles leveren we het project op aan de opdrachtgever en belangrijker nog: de bewoners. Maar ook daarna blijven we bereikbaar voor nazorg. We zorgen ervoor dat alles naar tevredenheid werkt en blijven samen met onze klanten werken aan toekomstbestendige oplossingen.

STAP 1

Luisteren naar wat telt

We beginnen altijd met luisteren. We leren de klant en de wereld van de bewoners en gebruikers kennen. Wat beweegt hen? Wat vinden ze belangrijk? Door goed te luisteren begrijpen we niet alleen de klantwensen, maar ook de bredere context van de wijken en buurten waar we werken. Zo zorgen we dat we de juiste keuzes maken en iedereen zich gehoord voelt.

STAP 2

Het beste plan samenstellen

We analyseren wat er nodig is en stellen het beste plan op. We zorgen ervoor dat het plan aansluit bij de langetermijndoelen en sociale, duurzame eisen van het project. Ons klantteam werkt samen om de juiste strategie vast te leggen, met oog voor zowel de korte als lange termijn. En… zij denken vaak net even het stapje verder.

STAP 3

Duurzame en toekomstbestendige plannen ontwikkelen

We verbeteren het plan en er is ruimte voor de keuzes van bewoners. We houden rekening met de total cost of ownership (TCO) van het vastgoed. Dit betekent dat we niet alleen naar de initiële kosten kijken, maar naar de kosten gedurende de gehele gebruiksperiode. En we letten op de gevraagde prestaties en gebruikerskwaliteit. Zo houden we energie-efficiëntie, onderhoudsbehoeften en toekomstige renovaties in het oog. Samen met onze partners bieden we slimme, duurzame oplossingen die zowel nu als in de toekomst waarde creëren.

STAP 4

Draagvlak creëren

Bij verduurzaming en renovatie gaan we wederom in gesprek met de bewoners. We maken hen onderdeel van het proces, zodat hun wensen en belangen meegenomen worden in de plannen. We zorgen voor duidelijke communicatie over wat er gaat veranderen, wat de impact is en hoe zij betrokken worden. Zo creëren we draagvlak en zorgen we ervoor dat iedereen zich gehoord voelt in de uitvoering. Omdat het moet én omdat we het heel leuk vinden.

STAP 5

Van plan naar realisatie

We zetten het plan om in actie. Gedurende de uitvoering houden we nauw contact met bewoners, gebruikers en opdrachtgevers. We reageren snel op veranderingen en zorgen dat de werkzaamheden soepel verlopen. Fouten zullen gemaakt worden, maar we lossen ze altijd op. Onze partners zijn nauw betrokken en werken met ons samen om het project op tijd en binnen budget af te ronden, met oog voor de details die het verschil maken.

STAP 6

Zorg na oplevering

Oplevering betekent bij ons pas echt dat het project goed is afgerond. Na interne kwaliteitscontroles leveren we het project op aan de opdrachtgever en belangrijker nog: de bewoners. Maar ook daarna blijven we bereikbaar voor nazorg. We zorgen ervoor dat alles naar tevredenheid werkt en blijven samen met onze klanten werken aan toekomstbestendige oplossingen.

Bij roza zorgen we voor:

  • >70% participatie
  • 100% Empathie
  • Goede communicatie
  • Doordachte plannen
  • Maximale cohesie
  • Eerlijke adviezen
  • Nuchterheid & warmte
  • Net even meer dan verwacht